Εμφάνιση του μοναδικού αποτελέσματος

Καλή Καλό-Δαμβέργη

Η Καλή Καλό-Δαμβέργη είναι γέννημα θρέμμα της Αθήνας. Όμως καθ’ όλα τα άλλα, από καταγωγή (μητέρα, πατέρας, γιαγιάδες, παππούδες κ.λπ.) Κρητικιά πέρα για πέρα. Στο θέατρο την έβγαλε σε ηλικία τριών ετών η Μαρίκα Κοτοπούλη, στο θεατρικό έργο Η Δασκαλίτσα του Νικοντέμη. Σπούδασε στη σχολή Μεταξά, τότε. Μιλάει τέσσερις γλώσσες, ενώ παράλληλα ακολούθησε πανεπιστημιακές σπουδές στην παιδοψυχολογία στη Λωζάνη και πιο συγκεκριμένα στα συστήματα Montessori, Decroly και Pestalozzi. Είναι, μάλιστα, δημιουργός των Πρότυπων Εκπαιδευτηρίων Καλής Δαμβέργη. Έχει κάνει τρεις γάμους από τους οποίους ζει μόνο η κόρη της, Γιούλη, μόνιμα στη Γενεύη της Ελβετίας.

Επίσης, μαθήτευσε πάρα πολλά χρόνια στη σχολή κλασικού μπαλέτου του «Εθνικού Θεάτρου», «Βασιλικού», τότε, σχολή Μοριάνωφ, Νίκολς και σχολή Ζουρούδη, της οποίας επί αρκετό χρονικό διάστημα ηγήθηκε. Από μικρή ηλικία συνέχισε τη θεατρική παράδοση και μόνο. Δυστυχώς για εκείνη, δεν την ενδιέφερε ο κινηματογράφος, έτσι ώστε σήμερα, στις νέες γενιές να είναι άγνωστη.

Σε ηλικία 18 ετών γίνεται θιασάρχις και πρωταγωνίστρια, σε όλα τα είδη του θεάτρου, δηλαδή μπουλούκια, βαριετέ, επιθεώρηση, οπερέτα, ελεύθερο θέατρο, πρόζα, «Εθνικό Θέατρο», «ΚΘΒΕ», παίζοντας πλέον Μπρεχτ, Πιραντέλο, Καπετανάκη και άλλους.

Είχε την ευτυχία και την τύχη να συνεργαστεί με τα ιερά τέρατα του θεάτρου μας, όπως Μαρίκα Κοτοπούλη, Μινωτής, Κυβέλη, Λογοθετίδης, Κώστας Μουσούρης, Αλίκη Μουσούρη, Μιράντα Μυράτ, Κατράκης, Τραϊφόρος, Παπαδάκη, Χατζηχρήστος, Χριστόφορος Νέζερ, Αυλωνίτης, Μαυρέας, Κοκκίνης, Σταυρίδης, Μανιατάκη, Καλουτά, Ρένα Ντορ, Ρένα Βλαχοπούλου, ενώ είχε επίσης τη μεγάλη ευτυχία να την κρατήσουν στα γόνατά τους οι Κώστας Βάρναλης, Γιώργος Παππάς, Καββαδίας, Λιλή Ιακωβίδη, Βεάκης, Λουντέμης, Χορν, καθώς και ο μεγάλος ποιητής Γιάννης Ρίτσος, ο οποίος κράτησε την επαφή του και τη φιλία του μαζί της από μωρό που τη γνώρισε μέχρι και την τελευταία του πνοή.

Το συγγραφικό της έργο ξεκίνησε πριν από δώδεκα χρόνια, με την έκδοση της αυτοβιογραφίας της.

Βιβλιογραφία: